Cities Skylines: Xbox One-Update 1.1.3.0 behebt das Überschreiben von Spielständen und mehr

Cities Skylines: Xbox One-Update 1.1.3.0 behebt das Überschreiben von Spielständen und mehr

Offiziellen Angaben zufolge steht auf der Xbox One ab sofort ein neuer Patch bereit, der "Cities Skylines" auf die Version 1.1.3.0 hebt. Mit diesem wird unter anderem ein Fehler behoben, der zum ungewollten Überschreiben der eigenen Spielstände führen konnte.

Nachdem "Cities Skylines", das von vielen als geistiger Nachfolger zu "SimCity" bezeichnet wird, zunächst nur auf dem PC für Furore sorgte, wurde der Titel vor einigen Wochen auch für die Xbox One veröffentlicht.

Wie der verantwortliche Publisher Paradox Interactive bekannt gab, steht auf der Xbox One ab sofort ein neues Update bereit, mit dem "Cities Skylines" auf die Version 1.1.3.0 gehoben wird. Offiziellen Angaben zufolge wird mit dem besagten Patch unter anderem ein Bug behoben, der zu ungewollt überschriebenen Spielständen führen konnte.


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Laut Paradox Interactive soll dieses Szenario nun nicht mehr vorkommen. Der Haken an der Sache: Bereits ungewollt überschriebene Spielstände lassen sich nicht wiederherstellen. Des Weiteren haben die Spieler nun die Möglichkeit, die Simulations-Geschwindigkeit zu erhöhen. Was sich mit dem neuesten Xbox One-Update zu "Cities Skylines" sonst noch ändert, verrät euch der offizielle Change-Log.

Cities Skylines: Das Update 1.1.3.0 im Detail

Major improvements:
– Totally reworked the save and loading system, it will no longer overwrite your previous save if the save process is interrupted in any way.

– The save indicator will no longer disappear before the save has completed.

– Unfortunately previously corrupted saves cannot be rescued. They should be correctly detected and a warning message will appear.

– Made numerous optimisations allowing the ability to increase the simulation speed. If the simulation is struggling to keep up it will try to run as fast as it can.

– Fixed various memory leaks, and generally reduced the memory overhead of the game.

– Users should now be able to obtain all the achievements in game. If you load a save that still has the conditions met for unlocking the achievement you should be correctly awarded it.

– Fixed the bulldozer getting stuck open.

– Fixed a crash associated with the Guides.

Misc:
– Fixed an issue causing the "Swap sticks" option to not be saved correctly.

– Game Area Info Panel’s close button is now localised correctly.

– District names will be updated when the locale changes.

– Budget panel will play the correct sound on opening.

– Removed a buzzing sound when the credits were allowed to play out.

– Partner Co-ordinator should now correctly appear as a role and not a person.

– Fixed a bug causing some tutorials not to appear.

– The "Left-Handed" control scheme should now work as indicated.

UI:
– Unique buildings should now get the "Already Built" icon if they have been built.

– Fixed an issue causing tutorial messages to appear when they should be behind the camera.

– You can now delete saved games from the Load Game panel.

– The tool-tip for the De-Zoning option should no-longer improperly refer to mouse controls.

– Fixed an issue that caused the Main Toolbar buttons to not be highlighted correctly when returning from a full screen window.

– The follow button on Citizen Vehicles will no longer disappear.

– "Line Options" now has a tool-tip.

– You can no longer put the game in an unresponsive state by closing a panel while it’s already closing.

– All UI buttons should correctly indicate whether they are being pressed or not.

– Fixed various typos in localisations.

– The follow button will now disappear when a selected object moves out of your owned areas.

– Added a warning when trying to load a game while already in one.

– Arrows should no longer appear on menu items that cannot be toggled by pressing left or right.

– Added a "Reset Configuration" button to the Controls panel.

– The options panel should now wrap correctly.

– The "Invert Y Axis" option will now reset correctly.

– The "Press A" screen will now be correctly localised based on system language.

– Tutorial messages should no longer appear over the UI.

– Fixed various alignment and sizing issues.

– Fixed text overruns in some locales.

Quelle: Paradox Interactive

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