The Evil Within 2: Patch 1.03 mit PS4 Pro- und Xbox One X-Unterstützung erschienen – Changelog

The Evil Within 2: Patch 1.03 mit PS4 Pro- und Xbox One X-Unterstützung erschienen – Changelog

Der Survival-Horrortitel "The Evil Within 2" hat einen weiteren Patch erhalten. Mit diesem haben die Entwickler von Tango Gameworks eine Unterstützung für die PlayStation 4 Pro und Xbox One X ins Spiel gebracht.

Die Verantwortlichen von Bethesda Softworks und Tango Gameworks haben einen neuen Patch für den Survival-Horrortitel "The Evil Within 2" veröffentlicht. Der Patch 1.03 bringt pünktlich zum morgigen Launch der Xbox One X eine Unterstützung für die leistungsstarke Microsoft-Konsole mit sich. Desweiteren können auch PlayStation 4 Pro-Spieler mit einigen Verbesserungen rechnen.

Mit dem neuesten Update können die Spieler endlich eine verbesserte Erfahrung auf den beiden leistungsstarken Konsolen erwarten. Zudem haben die Spieler sowohl auf der PlayStation 4 Pro als auch der Xbox One X die Wahl, ob sie "The Evil Within 2" mit einer höheren Auflösung oder einer freigeschalteten Bildwiederholungsrate genießen wollen.


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"The Evil Within 2" erschien am 13. Oktober 2017 für die Konsolen und den PC. Das Spiel konnte auf der Basis des ersten Teils aufbauen und insgesamt eine verbesserte Spielerfahrung bieten, die sowohl die Spieler als auch die Kritiker überzeugen konnte. Ob mit dem neuesten Patch weitere Änderungen an dem Spiel vorgenommen wurden, ist bisher noch nicht bekannt.

Update: Der offizielle Changelog ist inzwischen eingetroffen:

XBOX ONE ONLY

  • Increased display resolution (3200 x 1800 native resolution output at 3840 x 2160)
  • Improved framerate stability
  • Option to disable 30 fps limit for higher frame rate

GENERAL

  • Fixed issue where Sebastian could warp to a new location after pickup up certain items, or executing a melee attack
  • Fixed issue that could cause Sebastian to fall through floor after executing a stomp attack at the entrance to an airduct
  • Fixed issue where certain enemies become invulnerable after an Anima event ends
  • Sebastian can now break free and fight back if attacked while solving an Oscilloscope puzzle
  • Fixed issue where Sebastian could get locked behind gate in Theodore’s stronghold if attacked while opening it
  • Fixed issue where the Guardian or Watcher could freeze in place after executing Instant Kill attacks
  • The double-barreled shotgun can no longer be equipped in the gasmask sequence
  • Brass Knuckles can now be used to execute Sneak Kills on staggered enemies who are facing you
  • Can now use Ambush skill with Brass Knuckles equipped
  • Corrected issue that could skip Autosave before Harbinger battle
  • Corrected issue that could cause Sebastian’s health to deplete at start of Harbinger battle
  • Increased duration of burning effect of EX Harpoon Bolts on Effigy enemy
  • Fixed issue that could cause Sykes mission failure when fighting at the edge of the area
  • If you get Slide 11 but don’t view it on the projector in the same playthrough, you are now able to level up skills in New Game+
  • Fixed some AI issues with Obscura, Stefano and Harbinger enemies
  • All environmental objects work correctly in Harbinger boss fight
  • Fixed issue that could cause Effigy enemy to remain stationary
  • Fixed issue that could cause Sebastian to get stuck after opening a garage door in the residential area
  • Fixed issue where player could become unable to move after Sneak Killing an enemy as an Anima event starts
  • Fixed issue where Laura could disappear when player rotates valve in boss fight
  • Corrected number of locker keys awarded in the shooting range Gallery Mode after lowering difficulty from Classic
  • Fixed issue that could prevent events from progressing correctly after picking up "Woman’s Journal"
  • Fixed UI to correctly indicate that medical items cannot be used when in cover
  • Fixed UI issues that could leave UI elements on screen after completing interaction with item or device
  • Fixed several sound and graphic issues related to cut scenes and communicator in certain languages
  • Gamma setting is now always properly restored to what it was before launching the game
  • Fixed crash that could occur when skipping the movie after the Stefano fight
  • Fixed crash that could occur after the movie where Myra shows up in Sebastian’s old house
  • Various graphic/sound/text fixes and improvements

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