Fallout 4: Beta-Update 1.7 steht auf dem PC, PS4 und der Xbox One bereit – Update 2
Ab sofort steht auf dem PC das Beta-Update auf die Version 1.7 bereit. Wir verraten euch, welche Neuerungen und Verbesserungen "Fallout 4" mit diesem spendiert bekommt.
PC

Update 3: Nun ist die Version 1.7 auch für die PlayStation 4 verfügbar, sodass alle Systeme versorgt wurden.

Update 2: Inzwischen wurde die Xbox One mit dem Update ausgestattet. PS4-Spieler müssen bis zur nächsten Woche warten.

Update: Ab sofort steht die finale Version des Updates auf dem PC bereit. Die Konsolen sind in den nächsten Wochen an der Reihe.

Ursprüngliche Meldung: Im Laufe der Woche meldeten sich die Verantwortlichen von Bethesda Softworks schon einmal zu Wort und verloren ein paar Worte über die Modding-Unterstützung von „Fallout 4“ auf der PlayStation 4.

Wie es hieß, ist man zwar immer noch nicht in der Lage, dieser einen handfesten Termin zu spendieren, allerdings werde mit der Unterstützung von Sony mit Nachdruck an der Umsetzung des Features gearbeitet. Weitere Details werde man zu gegebener Zeit nennen. Wesentlich weiter ist „Fallout 4“ auf dem PC.

Beta-Patch 1.7 steht bereit

So kündigte Bethesda Softworks an, dass ihr auf dem PC ab sofort die Möglichkeit habt, das Beta-Update auf die Version 1.7 herunterzuladen. Dieses bringt verschiedene Neuerungen und Verbesserungen mit sich. Auf welche Neuerungen ihr euch im Detail freuen könnt, entnehmt ihr dem angehängten Change-Log.

New Features

  • Support for upcoming DLC, Nuka-World
  • New store art type for Workshop settlements
  • Ability to delete Add Ons without doing a full uninstall (PS4)

Fixes

  • General optimization and stability improvements
  • Jun and Marcy Long are no longer essential after completing „Sanctuary“
  • Vendors can offer large shipments of Ceramic, Copper, Rubber, Steel and Wood
  • Improvements to accuracy and control with picking up and placing objects (not Workshop mode)
  • Grenades and molotov cocktails can now be used with the Junk Mortar (Contraptions)
  • Fixed issue with companions unequipping clothing when fast traveling with player
  • Fixed an issue with player animations not loading properly after reloading a saved game
  • Fixed issue where certain dog armors would not equip properly on Dogmeat
  • Fixed an issue where objects from Add Ons would not scrap correctly or would not be stored properly
  • Fixed infinite load that would occasionally occur while logging off while downloading a mod
  • Fixed a crash related to investing in a store while trading
  • Fixed issue where „Quartermastery“ would send player to erroneous locations
  • Fixed performance issues related to dropping certain weapons
  • Fixed issue where melee weapon would not properly after dying and reloading the save
  • Fixed a rare issue where Sturges and Mama Murphy would stop moving
  • Mixed snapping issue with Surgery Center in Workshop mode

Mods Fixes

  • Increased the number of Mods that can be paged through Mods browsing menu
  • Fixed issue where Mods images would stop displayed while scrolling through Mods menu
  • Disable All Mods now works properly when offline
  • NPCs that are changed in a Mod will update changes like hairstyles properly
  • Fixed animation error related to NPCs changed in Mods who have died, and reloading the save without the Mod activated
  • Fixed issue where sneaking would turn player invisible while running with Mods
  • Master files no longer automatically sort above plugins in Load Order menu
  • Localization strings moved to Interface archive
  • Minor UI improvements to Mods menu and Mods Detail menus

 

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