Gears of War 4: Timeout-Strafen für Quitter halten heute Einzug
Auch "Gears of War 4" gehört zu den Titeln, die mit sogenannten Quittern beziehungsweise Rage-Quittern zu kämpfen haben. Wie die Entwickler von The Coalition bekannt gaben, werden sie diesem Treiben mit einem neuen Update, das schon heute erscheint, einen Riegel vorschieben.

Nach wie vor arbeiten die Jungs und Mädels von The Coalition an verschiedenen Neuerungen und Verbesserungen, mit denen der hauseigene Shooter „Gears of War 4“ bedacht werden soll.

Wie sich einer aktuellen Mitteilung des US-Studios entnehmen lässt, wird das nächste Update zu „Gears of War 4“ bereits am heutigen Dienstag, den 10. Januar veröffentlicht. Mit diesem wird es laut offiziellen Angaben unter anderem Quittern beziehungsweise Rage-Quittern an den Kragen gehen, die eine Niederlage umgehen möchten, indem sie das Spiel einfach beenden.

Gears of War 4: Details zum heutigen Update

Demnach werden diejenigen, die ein Core- oder Competitive-Match vorzeitig verlassen, mit einer Zeitstrafe für das Matchmaking-System bedacht. Der Spieler, der eine Partie als erster verlässt, erhält dabei die höchste Strafe. Um zu verhindern, dass Spieler bestraft werden, deren Verbindung abbricht, wird eine „Rejoin“-Funktion geboten, mit der ein Match wieder betreten werden kann.

Darüber hinaus werden mit dem neuesten Update diverse Verbesserungen am Zuschauer-Modus Einzug halten. Von diesen soll vor allem die eSports-Komponente von „Gears of War 4“ profitieren. Anbei der Change-Log mit den ersten Details zum heutigen Update.

Combatting Quitters – Phase 1

  • Players leaving a Core/Competitive game early will now be suspended from matchmaking
  • Players can rejoin a Core/Competitive match within 5 minutes of being dropped or quitting from an option in the main Versus menu
  • Rejoining and completing a match will remove the matchmaking suspension time
  • Added functionality to display matchmaking suspension time (including to your Squad Leader). You will not be able to matchmake if your Squad contains a suspended user until their suspension has completed.

Spectator Modus

  • Player Cards have been re-designed to take up less visual space
  • Player ammo and reloads are now visible in the Spectator Mode UI
  • Crosshairs are now visible to Spectators
  • Respawn timers are now displayed on Player Cards
  • Weapons holstered onto a player’s back can now be seen in Spectator Mode
  • ‘K’ keyboard button now removes spectator inputs UI and/or the black bar altogether
  • ‘L’ keyboard button toggles Player Cards to the far edges of the screen or normal positioning
  • ‘V’, ‘B’ and ‘N’ keyboard buttons now jump to specific Escalation hill battle cameras
  • Fixed an issue with X-Ray vision not rendering as intended
  • Made X-Ray a ‘toggle’ rather than ‘Press-And-Hold’
  • Fixed the ordering of players in Competitive UI to match the Lobby Order
  • Pressing B while holding Jump Cam now cancels a pending Jump Cam
  • Added new mapping for specific face buttons for specific camera modes, listed below:
  • Gamepad ‘A’, Keyboard ‘Z’ -> Switches to Player or Follow Cam. If already in Player Cam, switch to Follow Cam and vice versa. Last used mode is saved as your preference when switching back to Player/Follow Cam from other modes and when using the Jump Cam
  • Gamepad ‘X’, Keyboard ‘X’ -> Switch to Ghost Cam
  • Gamepad ‘Y’, Keyboard ‘C’ -> Switch to Battle Cam

Other Fixes

  • Skill ranking will now be visible again at the end of match scoreboard
  • Added ‘Spawns Swapped’ UI when spawns flip in Versus
  • Increased the Energy cost of the Hammer of Dawn Strike in Horde
  • Increased Escalation Win and Loss bonuses
  • Increased Escalation Win Bounty Rewards
  • Tuned criteria and rewards for King of the Hill Bounties
  • Fixed an exploit that allowed players to teleport Energy to their position in Horde
  • Squad Members can immediately see when they have been removed from a Squad
  • The ‘Horde Skills’ UI Notification alerting you to new skills now works correctly
  • Horde Skill cards can now be equipped and unequipped in the Horde Skills inventory
  • Added UI notification to show new Cards in your collection when opening Gear Packs
  • Improved UI on Turret Heat bar
  • Improved performance when switching tabs in Card view menus
  • Added slider to control how long text chat remains visible after a message
  • The Longshot can no longer shoot through walls if positioned through a 90 degree corner
  • Added a Duplicates Only filter to the Inventory Menu
  • Fixed an issue where audio slowly cut out in Horde
  • Fixed an issue allowing grenade effects to continue into the next round in Versus
  • Removed an exploit allowing users to break the map boundaries in Horde on Foundation
  • Fixed an issue that allowed players to respawn out of the map boundaries in Horde
  • Fixed an issue where offline customization would reset if user changed characters
  • Miscellaneous fixes and improvements

Quelle: The Coalition

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