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Darkest Dungeon: "The Shieldbreaker"-DLC bringt einen neuen Helden und weitere Anpassungen ins Hardcore-RPG

Darkest Dungeon: "The Shieldbreaker"-DLC bringt einen neuen Helden und weitere Anpassungen ins Hardcore-RPG
PC

Red Hook hat mit "The Shieldbreaker" eine neuen Downloadinhalt für das Hardcore-Rollenspiel "Darkest Dungeon" veröffentlicht. Desweiteren wurden zahlreiche Anpassungen am Spiel vorgenommen.

Das Hardcore-Rollenspiel "Darkest Dungeon" hat auf dem PC einen neuen DLC und einige Anpassungen erhalten. Die zuständigen Entwickler von Red Hook haben den "The Shieldbreaker"-DLC veröffentlicht, der einen neuen Charakter ins Spiel bringt. Aus den Dünen des Ostens kommt die Schildbrecherin.

"Tödlich wie eine Viper wurde ihr Stahl in der Hitze der gleißenden Wüstensonne geschmiedet. Obwohl sie äußerlich züchtig wirkt, kam ihre Emanzipation aus den kargen Ödflächen zu einem Preis, der so schrecklich ist, dass er selbst jetzt ihre Träume heimsucht", heißt es von offizieller Seite. Die Schildbrecherin ist eine mächtige Verbündete, die als hochstrategischer Held einen soliden Schaden austeilt und vor allem im Kontern von Attacken eine Meisterin ist. Ihre Bewegung, ihre Geschwindigkeit und ihre Fähigkeiten machen sie zu einer wertvollen Verbündeten.

Die folgenden Patchnotes verraten, welche neuen Inhalte und Fehlerbehebungen mit "The Shieldbreaker" ins Spiel gebracht wurden. Allerdings sind die Details lediglich in Englisch verfügbar.

Neuerungen und Anpassungen von "The Shieldbreaker"

  • New Feature: Curio Tracker
    • As you interact with curios in the game, you will see icons on the items in your inventory that will help you remember which ones yielded positive or negative results! This feature will allow you to build up your own knowledge base of curio hints through experience!
    • You can turn this function off in the Gameplay Options. (Default is set to ON)
  • New Combat Mechanic: Stealth. Stealthed monsters cannot be targeted by direct attacks unless that attack has the Bypass Stealth quality. Stealth generally lasts for the first 2 rounds of combat. Stealthed monsters can be hit with indirect attacks such as AOE.
    • These Monsters have been given Stealth beginning at Veteran level:
      • Brigand Fusilier
      • Brigand Hunter
      • Crone
      • Pelagic Shaman
      • Bone Soldier
      • Swine Slasher
    • These Skills have been given Bypass Stealth and De-Stealth. In other words, the attacks can hit stealthed monsters AND pull those monsters out of stealth.
      • SHIELDBREAKER (see DLC)
      • Highwayman: Tracking Shot
      • Arbalest/Musketeer: Rallying Flare
        • This skill now targets one enemy to remove stealth, while still granting its original party buffs.
      • Antiquarian: Flash Powder
      • Occultist: Vulnerability Hex
      • Leper: Intimidate
  • Added a Mute when Game Window is not focused option
  • Fix to crashing when backing out of difficulty option when creating a new game.
  • Controller Support Fixes
    • Improved menu controller support to save location of option category you were last on.
    • Fix to selecting dlc / mods on lower profiles with controller.
    • Fix confirm dlc button use with controller on lower profiles.
  • Fix to Siren controlling a hero when dying by dot bug.
  • Fix to Final Boss not transforming brain bug.
  • Rebalanced Brigand Pounder PROT and HP mix because of The Shieldbreaker, while retaining overall difficulty vs all other existing heroes.
  • Fix to saving of hero turns at the start of non first round.
  • Fix to blocking camping eating when you have no food consumption.
  • Fix double heal during hunger event.
  • Fix torch tooltip title string.
  • Fix to slot reorder bug in quest select.
  • Fix to rare corrupted save bug
  • Fixed invalid dungeon crash when loading quests.
  • Only living monsters can capture heroes, applies to riposte kills on hag, fanatic against capture skills. (i.e. Riposte killing the Fanatic as he attempts to capture caused the hero to be added to the pyre without the fight ending/lifelinking the pyre correctly)
  • Fix to permissive never again virtue chance debuff never being applied in the darkest dungeon.
  • Fixed tooltip bug where LOW DMG was being shown without %

The Crimson Court

  • Deaths from traps in the Courtyard now properly show up in the graveyard.

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