Ghost of a Tale: Umfangreiches Update soll Großteil der Fehler beheben
Das vor wenigen Wochen erschienene Abenteuer "Ghost of a Tale" hat einen umfangreichen Patch erhalten, der die zahlreichen technischen Probleme in den Griff bekommen soll.
PC

Die zuständigen Entwickler von SeithCG haben ein umfangreiches Update für „Ghost of a Tale“ veröffentlicht, mit dem man einen Großteil der Bugs behebt, die das Spiel seit der Veröffentlichung vor wenigen Wochen geplagt haben. Die Entwickler betonen, dass der Patch 6.5 die meisten Fehler in den Griff bekommen soll und es eine sehr intensive Zeit war, in der man eine Menge Arbeit und wenig Schlaf hatte.

Desweiteren haben die Entwickler klargestellt, dass die ganzen Bugs im Spiel enthalten waren, obwohl man über einen Zeitraum von zwei Monaten ein Dutzend Leute hatte, die das Spiel getestet haben. Allerdings sei dies im Vergleich zu den tausenden Leuten, die das Spiel gleichzeitig zu spielen beginnen, nur ein Tropfen auf dem heißen Stein gewesen.

Nichtsdestotrotz suchen die Entwickler den Fehler bei sich selbst, da man zu spät realisiert habe, was geschehen ist und es den Anschein gemacht habe, dass „Ghost of a Tale“ kein fertig entwickeltes Produkt gewesen sei. Man sei sich bewusst, dass frühe Käufer eine Version geboten bekamen, die nicht auf dem technischen Stand war, auf dem sie hätte sein müssen. Dies sei nach einem erfolgreichen Early Access frustrierend gewesen. Abschließend entschuldigt man sich bei allen Spielern für diese Unannehmlichkeiten.

Den Patchnotes kann man alle Änderungen entnehmen.

Änderungen des Patches 6.5

  • No ambient sounds playing in the catacombs, harbor, great hall and shore.
  • Abrupt transitions between ambient sounds.
  • Elevators (courtyard, baskets, bells, etc…) don’t play their sounds.
  • Ravik’s arrival sequence (on the bridge) doesn’t play any sounds.
  • Sounds during dialogs are sometimes too loud.
  • Spiders don’t play their sounds.
  • No sounds when climbing ladders.
  • Several reverb zones are not kicking in.
  • Gallworms don’t play their sounds.
  • Pressure plates don’t play their sound.
  • Pinecones don’t play their sounds (collapsing worm holes, etc…).
  • All ambient sounds are turned off after quitting and relaunching the game.
  • The rebel mice remain visible although the skiff has left the harbor.
  • An invisible wall keeps Tilo from crossing the already-opened metal gate in the harbor near the crab’s pen (coming from the elevator).
  • The commander is sometimes not visible in his office.
  • It is possible to sleep in the commander’s bed.
  • Rolo at the forge is not hammering and talks about weird unrelated stuff.
  • The camera is too close to Tilo after reloading a save.
  • Cases where reloading an autosave results in the camera remaining locked on the spot.
  • Cases of invisible Ravik on the bridge.
  • The Gusto & Fatale’s achievement is not triggered.
  • The Lore Master achievement is not getting unlocked.
  • The wrong map is shown after getting to the shore via the cave.
  • Some map markers for items on the maps are wrong.
  • The well key can sometimes get stuck in an unreachable place.
  • The HUD is not properly restored after leaving photo mode.
  • The guards in the harbor can chase Tilo beyond the harbor (and disappear).
  • Some French characters are not properly displayed in the books UI.
  • The grid ladder in the jail tower can sometimes get stuck (after reloading multiple times).
  • Problems when reloading a save while the end sequence is still playing.
  • Some trees on the shore are missing their colliders.
  • Rare cases where Silas is awake instead of sleeping.
  • Some missing colliders in the catacombs walls.
  • Tilo can sprint and sneak while wearing the armor when launching the game and loading a save with the armor upgrade skill.
  • Ambient music abruptly kicks in instead of fading in.
  • Guards’ knocked out timer UI remains on screen after leaving the area of the guards.
  • Shutters don’t play their sounds when Tilo opens them.


Fixed (SPOILERS):

  • Getting Duinlan’s gilded armor: equipping it and then reloading a prior save left the items floating in space.
  • Duinlan’s sounds are missing.
  • Skeletal rats on the shore don’t play their sounds.
  • Final battle: Some skeletal rats walk on the spot.
  • Final battle: Rolo sometimes runs on the spot.
  • Final battle: If a brisance keg explodes in Tilo’s hands the brisance durability bar is visible after a reload.
  • Final battle: your allies don’t play their sounds.
  • Final battle: Tilo can get agro from unseen skeletal rats after the battle is won.
  • Final battle: The green flame in the shore chest plays no sound.
  • Final battle: The music is not playing.
  • Final battle: All the skeletal rats attack your allies, leaving Tilo unbothered.
  • Final battle: Rolo does not start at the right place after reloading a save.
  • Final battle: Your allies remain in a fighting stance after the battle is over.
  • The shore chest’s durability bar is visible after reloading a save.
  • The skeletal rats are already resurrected (standing idle) after reloading a save where they should not yet be.
  • Duinlan’s chest floats in the air after leaving the great hall and coming back.
  • Tilo remains in “scared” stance after playing the final battle and reloading a previous save.

Changed:

  • Added an option to hide the build number (in the lower right corner).

Although it should be fixed now, if you ever meet a framerate drop in the catacombs (just after talking to the squad leader) please call the game’s main menu, wait for 3 or 4 seconds and exit the main menu. That should fix it.

Regarding Chinese support: I’m still looking for a way to implement proper support for the font (character ranges are proving tricky). But it will happen eventually!

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