Login

Monster Hunter World: Update 2.00 inkl. Deviljho erschienen – Changelog

Monster Hunter World: Update 2.00 inkl. Deviljho erschienen – Changelog

Capcom hat mit dem Update 2.00 neue Inhalte in das Action-Rollenspiel "Monster Hunter World" integriert. Desweiteren wurden zahlreiche Änderungen an der Waffenbalance und dem Gameplay vorgenommen.

Das Action-Rollenspiel "Monster Hunter World" hat ein neues Update erhalten. Mit dem umfangreichen Update 2.00 nehmen die Entwickler sowohl auf der PlayStation 4 als auch der Xbox One noch einmal einige Änderungen an der Waffenbalance vor und bieten einige spielerische Anpassungen.

Unter anderem kann man beim Ausweiden der niedergestreckten Monster nicht mehr von den Schlägen anderer Spieler gestört werden. Desweiteren haben die Entwickler die Ladezeiten verkürzt und in der Spielerliste eine Funktion eingefügt, um andere Spieler aus der Online-Lobby zu schmeißen. Die konkreten Änderungen der Waffenbalance und des Gameplays kann man dem unten eingebundenen Changelog entnehmen.


Monster Hunter World: Capcom enthüllt die neuen Event-Quests – Gutschein für Charakteranpassung erschienen

Der Event-Plan des Action-Rollenspiels "Monster Hunter World" wurde von Capcom wieder aktualisiert. Somit kann man bereits erfahren, welche Event-Quests in den ...

Desweiteren wurde mit dem neuen Update das erste kostenlose Monster ins Spiel integriert. Ab sofort können sich die Spieler auch mit Deviljho anlegen und hoffen, dass dieses aggressive Monster nicht allzu großen Hunger hat. Das Monster kann man auch in einem neuen Video betrachten. Weitere Details zu den Inhalten und geplanten Events hatten wir bereits hier zusammengefasst.

Änderungen des Updates 2.00

Weapon Balance Updates

  • Great Sword
    • Charged Slash II — Damage increased.
    • Charged Slash III — Damage increased.
    • Strong Charged Slash II — Damage increased.
    • Strong Charged Slash III — Damage increased.
  • Long Sword
    • Foresight Slash — Time window to successfully trigger increased.
    • Foresight Slash — Hitbox to successfully trigger increased.
    • Foresight Slash — Damage hitbox increased.
    • Foresight Slash — Increased the angle that the player can control the direction of the attack.
    • Spirit Helm Breaker — (Bug Fix) After use, you should now properly be immune to knockbacks until you land on the ground.
  • Sword & Shield
    • Roundslash — Damage increased.
    • Wedge beetles can now be used when using the slinger with your weapon drawn.
  • Dual Blades
    • Demon Gauge — Can now be increased by Demon Mode roundslashes and Demon Flurry Rush.
    • Demon Mode — Fixed a bug where you could not cancel Demon Mode when transitioning from a Demon Dodge.
  • Hammer
    • Charge Tier 2 — Charged Upswing stun values increased.
    • Charge Tier 2 — Charged Brutal Upswing stun values increased.
    • Charge Tier 3 — Charged Big Bang stun values increased.
  • Hunting Horn
    • The Encore effect for the Self-Improvement melody now also increases your attack power (the effect is now “Attack Up + Deflected Attack Prevention”).
  • Lance
    • Counter-thrust — Temporary knockback negation during a successful counter-thrust.
  • Gunlance
    • Shelling — Damage parameters increased when sharpness is yellow or worse.
    • Sharpness loss alleviated for all Wyrmstake Cannon and Wyvern’s Fire attacks.
    • Wyrmstake Cannon — Damage increased.
    • Wyvern’s Fire — Damage increased.
  • Switch Axe
    • Zero Sum Discharge — Level 4 Earplugs effect during use. It is now possible to chain the beginning of Sword: Jumping Element Discharge into Zero Sum Discharge.
    • Zero Sum Discharge Finisher — Damaged increased. Mounted Discharge Finisher — No longer causes sharpness loss.
    • Zero Sum Discharge — (Bug Fix) After use, you should now properly be immune to knockbacks until you land on the ground.
  • Charge Blade
    • Impact Phials — Attack power bonuses from effects other than that of the Artillery skill (for the explosions) were decreased.
    • Axe: Super Amped Element Discharge — Stun values decreased for Impact Phials.
    • Phial stun values increased for all attacks other than Axe: Super Amped Element Discharge.
    • Elemental values increased for Power Element Phials.
    • Axe: Super Amped Element Discharge — Power Element Phial explosions spaced closer together to make them easier to hit.
  • Insect Glaive
    • Improved the effect of the attack power increase for red/white and red/white/orange extract hybrid effects.
    • Extract effect times increased overall.
    • Extract effect times no longer decrease while mounting a monster.
  • Bow
    • Dashing Shot — Fixed a bug where the Spread/Power Shots skill effect was applied twice.
    • Dragon Piercer — Fixed a bug where you could shoot past the attack’s angle limitations. Now shoots straight ahead of the player, regardless of the camera angle, when shot with the camera angle past the attack’s angle limitations.
  • Light Bowgun and Heavy Bowgun
    • No adjustments were made.

Game System Additions and Changes

  • Optimized data processing to reduce loading times.
  • Added the feature “Kick from Online Session” to the player list.
  • Added “Return to Gathering Hub” (single player) and “Disband & Return to Gathering Hub” (multiplayer) to the options for “Select Return Destination” after a quest.
  • Added the “Text Size” setting for changing subtitle text size, under Start Menu > Options Game Settings.
  • In the “Online Session” menu, the name for the menu command “Squad Session Search” was changed to “Create/Search for a Squad Session” (the functionality is unchanged).
  • Attacks from allies no longer interrupt you during the carving animation. Additionally, players are now immune to all hit reactions, including bombs, during carving animations after quest completion.
  • Slightly reduced the amount that the Scoutfly Level (which is tied to monster research levels) gauge decreases after each quest.
  • Added the game version number to the game’s title screen (for this update—PS4: 2.00; Xbox One: 2.0.0.0).

Auch interessant

0   Kommentare  

Zum Thema

  • Monster Hunter World: Der Behemoth zeigt sich in einem neuen Gameplay-Video

    vor 3 Tagen - Im Zuge eines zeitlich begrenzten Events wird im kommenden Monat der gefürchtete Behemoth aus "Final Fantasy XIV" Einzug in "Monster Hunter World" halten. Ein ...
  • Monster Hunter World: Sommerdämmerung-Fest mit neuen Inhalten gestartet

    vor 5 Tagen - Das Sommerdämmerung-Fest des Acton-Rollenspiels "Monster Hunter World" ist auf der PlayStation 4 und Xbox One gestartet. Somit sind einige neue Inhalte ins Spi...
  • Monster Hunter World: Crossover mit Final Fantasy 14 startet im August – Termin enthüllt

    vor 6 Tagen - Das Crossover "Monster Hunter: World x Final Fantasy 14" wird im August 2018 mit einem Update in der Monster-Hatz "Monster Hunter World" verfügbar gemacht. Ein...
  • Monster Hunter World: PC-Version hat grafische Parität mit den Konsolenfassungen – Keine Cross-Plattform- und Mod-Unterstützung

    vor 1 Woche - Die PC-Version des Action-Rollenspiels "Monster Hunter World" erscheint im kommenden Monat. Der Game Producer Ryozo Tsujimoto hat inzwischen betont, dass die G...
    PC
    0
  • Monster Hunter World: Termin, Trailer und Systemanforderungen der PC-Version enthüllt

    vor 1 Woche - Die PC-Version des Action-Rollenspiels "Monster Hunter World" hat endlich einen offiziellen Erscheinungstermin erhalten. Zudem hat man die Systemanforderungen u...
    PC
    0