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Call of Duty WW2: Update 1.13 inkl. Change-Log veröffentlicht

Call of Duty WW2: Update 1.13 inkl. Change-Log veröffentlicht

Vor wenigen Stunden wurde der First-Person-Shooter "Call of Duty: WW2" mit dem Update auf die Version 1.13 versehen. Welche Verbesserungen beziehungsweise Neuerungen mit diesem Einzug hielten, verrät der offizielle Change-Log.

Wie Activision und die Jungs von Sledgehammer Games bekannt gaben, steht ab sofort ein neues Update zum First-Person-Shooter "Call of Duty: WW2" bereit.

Dieses hebt das Abenteuer auf die Version 1.13 und ebnet unter anderem dem "The War Machine" genannten DLC beziehungsweise den entsprechenden Inhalten den Weg ins Spiel. Hinzukommen weitere Anpassungen wie die Tatsache, dass die Zeitbegrenzung für die Sprint-Funktion aufgehoben wurde. Die ursprüngliche Beschränkung für das Sprinten sollte ursprünglich dem historischen Setting gerecht werden.


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Allerdings klagten viele Spieler über das damit verbundene zu langsame Gameplay. Zwar kann die Sprint-Funktion nun unbegrenzt genutzt werden, laut offiziellen Angaben wurde die Geschwindigkeit des Sprints dafür jedoch von 1,4-fache auf 1,3-fache Geschwindigkeit abgesenkt. Ebenfalls an Bord sind diverse Balancing-Anpassungen.

Der offizielle Change-Log liefert weitere Details.

Call of Duty: WW2 – Das Update 1.13 im Detail

FEATURE UPDATES

  • Call of Duty: WWII DLC Pack 2: The War Machine now live on PS4 with 3 new maps (Egypt, Dunkirk, V2), War Mode: Operation Husky, and Nazi Zombies: The Shadowed Throne
  • Paintshop
  • Divisions Overhaul Changes
  • New Themed HQ
  • Emblem Gallery – Recent and Trending tabs

MULTIPLAYER

Connectivity/Spawns/Performance/Split Screen/Mechanics

  • Pushed out Phase 1 of “Memory Error” fix
  • Fixed crash and functionality loss issues in Public Match menu
  • Fixed issue where map voting would occasionally show two of the same options
  • Fixed issue where Afterlife and Return to Sender medals were being incorrectly awarded
  • Fixed issue where splitscreen players were kicked after receiving their login bonuses
  • Fixed splitscreen issues on Shipment 1944
  • Fixed splitscreen issue in Prop Hunt where Player 2 does not have functionality
  • Fixed performance issues with scrolling rapidly in menus
  • Fixed issue where players were kicked from a lobby when accessing Special Helmets

Maps

  • Fixed loading screen issues for War Mode on Operation Intercept
  • Fixed issue with War Mode on Operation Neptune where trying to start a Custom Match resulted in an error message and crash

UI

  • Various UI fixes and improvements (menus, base weapon text, HUD, icons, subtitles, error messages, splitscreen, Division slots, description text, overlay alignment, AAR, Combat Record, timers, clan tags, Emblem Gallery, Firing Range, inspecting weapons, default Uniforms, Prop Hunt)
  • Fixed issue where “Leave Match” and “Quit to Desktop” buttons in MP were not functioning properly

Audio

  • Fixed audio issues in the HQ Theater

WEAPONS/SCORESTREAKS

  • Various weapon art and animation improvements
  • Fixed issue where STG-44’s appeared with 2 iron sights
  • Fixed issue where players had problems respawning in a match while using the Battle Watch II variant of the M1941
  • Fixed issue where players were not able to shoot Care Packages out of the sky by shooting the parachute

GAMEBATTLES/CoDCASTER/ESPORTS MODE

  • Various UI fixes and improvements for CoDCaster (menus, functionality)
  • Fixed crashing issues for CoDCaster matches
  • Fixed functionality issues with the social tab

ZOMBIES

  • Pushed out Phase 1 of “Memory Error” fix
  • Various UI fixes and improvements (menus, incorrect error messages, subtitles, weapon names, description text, clan tags)
  • Fixed various map exploits on The Darkest Shore
  • Fixed issue where “Leave Match” and “Quit to Desktop” buttons in Zombies were not functioning properly
  • Fixed issue where splitscreen players were freezing after certain easter egg steps on The Darkest Shore

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