Sea of Thieves: Update 1.2.1 zu „Cursed Sails“ verbessert die Performance und mehr
Vor wenigen Tagen bekam das Online-Piraten-Abenteuer "Sea of Thieves" das "Cursed Sails" genannte Content-Update spendiert. Ab sofort steht das Update 1.2.1 bereit, das sich unter anderem der allgemeinen Performance annimmt.

Nachdem sich die Entwickler von Rare zum Launch von „Sea of Thieves“ den Vorwurf gefallen lassen mussten, dass viel zu wenig Inhalte geboten werden, um die Spieler langfristig zu motivieren, wurde in den vergangenen Monaten stetig nachgebessert.

Zuletzt wurde vor wenigen Tagen das „Cursed Sails“ genannte Content-Update veröffentlicht. Dieses brachte unter anderem eine zeitlich begrenzte Kampagne sowie eine neue Reihe an Nebenquests mit sich. Im Zuge der Nebenquests wurde es den Spielern ermöglicht, dem Geheimnis der Skelette auf den Grund zu gehen.

Ergänzend zur Veröffentlichung der neuen Inhalte steht ab sofort ein neues Update bereit, das „Sea of Thieves“ auf die Version 1.2.1 hebt. Dieses bringt laut offiziellen Angaben diverse Fehlerbehebungen und eine verbesserte Performance mit sich. Weitere Details liefert der offizielle Change-Log, der bisher allerdings nur in einer englischsprachigen Version zur Verfügung steht.

Sea of Thieves: Das Update 1.21 im Detail

Cursed Sails

  • Cursed Sails Battle Times – Players who can only play during fixed times will be able to battle for a different region each week. For example, if this week your fixed playtime only allows you to encounter The Battle for the Shores of Plenty, next week you will encounter The Great Battle of the Ancient Isles during the same fixed playtime.
  • Cursed Sails Battle Encounter Indicator – Battle music can now be heard from greater distances. Additionally, the flow when UI banners appear and music plays has been improved.
  • Cursed Sails Resources – Treasure items and Barrels of Plenty will now float for longer. This allows greater opportunity to find resources and treasures mid-battle.
  • Cursed Sails Battle Cooldown – The timer between battles has been extended to give players a chance to collect loot dropped by defeating the skeleton crews.
  • Cursed Sails Battle Despawn – The battle despawn timer has been increased, which will give sunk crews a greater chance to sail back and continue the battle they started.
  • Skeleton Ship VFX – Improvements have been made to VFX of water splashes when skeleton ships emerge.

Performance Improvements

  • Multiple server and client crash fixes.
  • Further improvements and optimisations for all platforms are ongoing.

Fixed Issues

  • Skeleton Forts have been re-enabled.
  • Skeletons and animals now spawn as intended.
  • Players fired from cannons will no longer occasionally travel in unintended directions.
  • Firing yourself out of a cannon no longer causes muffled cannon audio to persist.
  • Ship Liveries that change the colour of the ship’s hull now correctly change the colour of the capstan.
  • Alliance join/leave/disband pop-ups now appear even when the player is in the Flag Box menu.
  • The Brigantine’s missing bell has now been found and added.
  • Players speaking to a Gold Hoarder NPC at an Outpost will no longer incorrectly receive “The Hungering Deep Begins” banners.

Known Issues

  • Items placed behind the barrels at the bow of the Brigantine cannot be picked back up.
  • Merchant Alliance crates on board a ship which sinks will not float to the surface and cannot be picked up.

Quelle: Sea of Thieves (Offiziell)

(*) Bei Links zu Amazon, Media Markt, Saturn und einigen anderen Händlern handelt es sich in der Regel um Affiliate-Links. Bei einem Einkauf erhalten wir eine kleine Provision, mit der wir die kostenlos nutzbare Seite finanzieren können. Ihr habt dabei keine Nachteile.